عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 15 بهمن 1393
بازدید : 508
نویسنده : فسیل شناس

سازمانها و نهادهای بین المللی علوم زمین دنیا

 

  Link   سازمان زمین شناسی آمریکا
 
  Link   اداره زمین شناسی سازمان منابع طبیعی کانادا
 
  Link   سازمان زمین شناسی استرالیا
 
  Link   موسسه دولتی علوم زمین و منابع طبیعی آلمان-BGR
 
  Link   سازمان زمین شناسی ژاپن
 
  Link   سازمان زمین شناسی بریتانیا
 
  Link   پایگاه سال جهانی سیاره زمین(2007-2009)
 
  Link   کمیته راهبری بین المللی نقشه برداری جهانی
 
  Link   انجمن سازمانهای زمین شناسی اروپا
 
  Link   اتحادیه بین المللی علوم زمین
 
  Link   کمیسیون نقشه های زمین شناسی دنیا

تاریخ : چهار شنبه 15 بهمن 1393
بازدید : 603
نویسنده : فسیل شناس
واحدهاى چینه‌شناسى
1-7-مقدمه
در مطالعات چینه شناسى از واحدهاى زیر استفاده مى‌گردد .(بر اساس نظر آگر (1984) و هدبرگ (1976)
الف – واحدهاى لیتواستراتیگرافى یا واحدهاى سنگى (Rock-Units)
ب – واحدهاى بیواستراتیگرافى یا واحدهاى زمانى(Time units)
ج – واحدهاى کرونوستراتیگرافى یا زمانى سنگى(Time Rock units)
اما آون این سه تقسیم بندى را به شکل زیر معرفى مى‌نماید.
1- واحدهاى لیتواستراتیگرافى
2- واحدهاى ژئوکرونولوژى
3- واحدهاى کرونواستراتیگرافى
در زیر تقسیمات واحدهاى کرونواستراتیگرافى با واحدهاى ژئوکرونولوژى مربوطه تطبیق داده شده است
 
ژئوکرونولوژى
کرو نواستراتیگرافى
ائون
Eon
Eonthem
دوران
Era
Erathem
دوره
Period
System
دور
Epoch
Series
عصر
Age
Stage
بایوکرون
Biochron
Biozone
2-7- واحدهاى لیتواستراتیگرافى (Lithostratigraphic units):
واحد اصلى لیتواستراتیگرافى را سازند Formation مى نامند و عبارتست از مجموعه سنگهایى که بطور طبیعى در زمان زمین‌شناسى معین تشکیل شده و قابل نقشه‌بردارى است.
بخش یا Member تقسیمات کوچکترى از سازند است .
لایه (Bed) تقسیم لیتولوژیکى یک بخش است.
3-7- واحدهاى بیواستراتیگرافى (Biostratigraphic units)
این گونه واحدها در تقسیم‌بندى طبقات از نظر گسترش چینه شناسى فسیل ها بکار برده مى‌شود.
بطورکلى در بیواستراتیگرافى واحد اصلى، بیوزون مى‌باشد.
بیوزون مجموعه رسوباتى را شامل مى‌شود که در آن یک گونه فسیل جانورى با ارزش چینه شناسى مشخص قرار داشته باشد. هر بیوزون بوسیله یک یا چند فسیل شاخص معین مى‌گردد. بیوزون‌ها خود به شرح زیر تقسیم مى‌شوند:
1- سنوزون Cenozone یا Assemblage zone
2- آکروزون Acrozone یا Range zone
3- زون تداخلى یا برخوردى Concurrence zone
4- زون بینابینى Interval zone
5- زون تجمعى اُپل Oppel zone.
6- زون فراوانى Acme zone
4-7- واحدهاى کرونواستراتیگرافى
سرى طبقاتى که براى اولین بار به منظور ایجاد یک اشکوب مورد مطالعه قرار گرفته به آن لایه‌هاى تیپ (Stratotype) و محل جغرافیایى آن را محل تیپ (Type locality) گویند. معمولاً نام اشکوب را از اسم محلى که اولین بار مطالعه شده است گرفته ویک پیوند (ian) به آن اضافه مى‌شود مانند اشکوب لوتسین (Lutetian) از کلمه لوتس (Lutece) نام قدیمى شهر پاریس گرفته شده است.
مجموعه چند اشکوب یک سیستم را بوجود مى‌آورد که نام آن از یک ناحیه مشخص یا سرى رسوبات بخصوص یا نام فسیلهاى خاص مشتق مى‌شود
در نهایت چند سیستم یک دوران (Erathem) را تشکیل مى‌شود و تعریف آن بر اساس دلایل و شواهد دیرینه شناسى، چینه‌شناسى، تغییرات مهم در عالم جانورى و گیاهى یا به عبارت دیگر تکامل موجودات و همچنین چرخه‌هاى کوهزایى (Orogenic cycles) است.


:: برچسب‌ها: واحدهاى چینه‌شناسى ,
تاریخ : چهار شنبه 15 بهمن 1393
بازدید : 662
نویسنده : فسیل شناس

بازار شغلی زمین‌شناسی چیست؟

 

متخصصان و فارغ‌التحصیلان زمین‌شناسی اگر واقعا کارشنان را بلد باشند و از کار سخت گریزان نباشند، می‌توانند در این حوزه موفق باشند. برخلاف آنچه اغلب درباره زمین‌شناسی و کاربردهای آن در ایران می‌شنویم، یک کارشناس زمین‌شناسی، بدون اینکه تحصیلاتش را تا مقطع دکترا هم ادامه دهد، می‌تواند به استخدام بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها درآید و حتی اگر کمی دید اقتصادی و آینده‌نگری داشته باشد، می‌تواند خودش شرکتی تخصصی تاسیس کند و دست به کارآفرینی هم بزند. بسیاری از فعالیت‌های اصلی شرکت‌های بزرگی از جمله شرکت نفت و گاز ایران، به تهیه و استفاده از نقشه‌های زمین‌شناسی، تحلیل این نقشه و شناسایی نکات قابل تامل در آن‌ها بستگی دارد. هستند شرکت‌هایی که به عنوان پیمانکار با وزارتخانه نیرو و نفت همکاری می‌کنند و اغلب فعالیت‌هایشان حول محور تخصص کارشناسان زمین‌شناسی می‌گردد. علاوه بر این، استخدام در شرکت مادر اکتشاف، استخراج و پالایش نفت و گاز و سایر مواد معدنی از قبیل کانی‌های روی، مس، سرب، آهن، نیکل، آلومینیوم و... هم امکان خوبی برای کار متخصصان زمین‌شناسی در ایران است.

از آنجا که یکی از لازمه‌های موفقیت در رشته زمین‌شناسی، آمادگی جسمانی خوب و علاقه به زندگی و کار در محیط‌های خشن طبیعی و شرایط آب و هوایی و جغرافیایی دشوار است، کسانی در این رشته خواهند درخشید که با «مادر طبیعت» دوست باشند و دشواری‌ها را با علاقه و نه از روی اجبار مالی و وظیفه به جان بخرند. همکاری با گروه‌های اکتشاف در زمینه‌هایی از جمله معدن، آب‌یابی و زهکشی، بهره‌برداری صحیح از آب‌های زیرزمینی، کارگاه‌های مهندسی ژئوتکنیک و تشخیص کانون‌های خطر مثل مناطق لرزه‌خیز و آتشفشانی هم در میان کارهای پرطرفدار برای این متخصصان است. با توجه به تخصص، دانش و توانایی فارغ‌التحصیلان زمین‌شناسی، وزارتخانه‌هایی از جمله صنایع و معادن، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی، علوم و آموزش پرورش، همواره به استخدام آن‌ها می‌پردازند. همچنین شرکت‌هایی از جمله ذوب آهن، سیمان و گچ، سازمان زمین‌شناسی، شرکت‌های مرتبط با فعالیت‌های سدسازی، مخزن‌سازی، شیلات، حفر تونل و اکتشافات آب، مواد معدنی و نفت و گاز، برای پیش بردن اهدافشان، به نیروهای زمین‌شناس احتیاج دارند. در کنار این شرکت‌ها، آزمایشگاه‌های سنگ‌شناسی و زمین‌شناسی نیز که برای تجزیه و تحلیل سنگ‌های یک منطقه برای مقاصدی از جمله ساختمانی با شرکت‌های متخصص همکاری می‌کنند، بدون داشتن کادر مجرب و آشنا به زمین‌شناسی، راه به جایی نخواهند برد. به طور کلی اما به خاطر تنوع گرایش‌های تخصصی و مقاطع آموزشی بالای رشته زمین‌شناسی یک فارغ‌التحصیل زمین‌شناسی می‌تواند یکی از حوزه‌های زیر را برای فعالیت حرفه‌ای در نظر بگیرد:

- در مقطع کارشناسی: دبیری دبیرستان و پیش‌دانشگاهی، کارشناسی در سازمان زمین‌شناسی، فعالیت در آزمایشگاه‌های تخصصی سنگ‌شناسی و دانشگاهی و همکاری با شرکت‌های خصوصی سازه و پروژه‌های مرتبط.

- در مقطع کارشناسی‌ارشد: فعالیت در رده‌های بالای سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، شرکت ملی نفت، موسسه ژئوفیزیک، وزارت مسکن، نفت و معدن، موسسه زمین‌شناسی و زلزله، فعالیت در وزارت کشاورزی و راه و ترابری.

- در مقطع دکترا: فعالیت در تمام حوزه‌های ذکر شده به اضافه عضویت در هیئت علمی و تدریس در دانشگاه‌های کشور.

آنچه نباید فراموش شود، نقش اساسی یک زمین‌شناس در تمام پروژه‌های ریز و درشت ساختمانی، اکتشافی و پیشگیری از آسیب‌های شدید بلایای طبیعی است. زمین‌شناسان، مشاوران امین شرکت‌هایی‌اند که برای تجزیه و تحلیل شرایط کار در یک منطقه ناشناخته به نظرات تخصصی آن‌ها احتیاج دارند.

علاوه بر تمام موارد ذکر شده، فارغ‌التحصیلان زمین‌شناسی، با کمی مطالعه و تحقیق می‌توانند به کارشناس‌های خبره در امر جواهرشناسی تبدیل شوند؛ تخصصی که این روزها، خصوصا برای خانم‌ها بازار گرمی دارد و علاوه بر جایگاه اجتماعی مناسب، درآمدش هم بسیار خوب است. در حال حاضر، کلاس‌های آموزشی بسیاری در این حوزه در بعضی دانشگاه‌ها و موسسات خصوصی برگزار می‌شود.

در میان تمام گرایش‌های کارشناسی‌ارشد زمین‌شناسی، تخصصی زمین‌شناسی اقتصادی و نفت بسیار پرطرفدارند. برای آن‌هایی که می‌خواهند با خیال راحت رشته تخصصی‌شان را انتخاب کنند و بدانند که تا مدت‌ها بازار کار برایشان وجود دارد، رشته زمین‌شناسی اقتصادی، می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد. دروس دوره کارشناسی‌ارشد زمین‌شناسی اقتصادی عبارتند از: سنگ‌ها و کانی‌های صنعتی، مینرالوگرافی، کانسارهای رسوبی، کانسارهای آذرین و دگرگونی، کانسارهای گرمابی، ذخایر معدنی ایران و منشا آن‌ها، اصول اکتشافات ژئوشیمیایی، اصول اکتشافات ژئوفیزیکی، اجرای پروژه‌های اکتشافی، تخمین و ارزیابی، تهیه نقشه زمین‌شناسی معدنی، زمین‌شناسی تحت‌العرضی، روش‌های تجزیه نمونه‌های معدنی، کانه‌زائی و تکتونیک و پایان‌نامه. در چند سال گذشته، چند رشته جدید و تخصصی به گرایش‌های کارشناسی‌ارشد و دکترای زمین‌شناسی اضافه شده که از میان آن‌ها می‌توان به زمین‌شناسی پزشکی و اختر زمین‌شناسی اشاره کرد. علاوه بر این، رشته‌هایی از قبیل اقیانوس‌شناسی، زمین‌شناسی محیط‌زیست، زمین‌شناسی کاربردی، زمین هیدرولوژی و زمین‌شناسی تکتونیک صفحه‌ای در سراسر جهان در میان رشته‌هایی قرار دارند که بسیاری از دولت‌ها اساس فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی‌شان را بر آن‌ها بنا می‌کنند.

با وجود این نکته که زمین‌شناسی در چند دهه اخیر چنان دچار دگرگونی و پیشرفت شده، این رشته یکی از رشته‌های قدیمی در علم است. از همان زمانی که چشم انسان به آسمان‌ها گشوده شد، توجهش به زمین زیر پایش هم جلب شد. بسیاری از دانشمندان بنام این رشته که شناخت ما را از جهانی که در آن زندگی می‌کنیم تغییر دادند، در زمان حیاتشان به نام زمین‌شناس مطرح نبودند. اما با مطالعه و دقت در جهان پیرامونشان، تاثیری انکارناپذیر بر زندگی نسل‌های بعدی‌شان داشتند.

- لوئیس آگاسیز (1873-1807) زمین‌شناسی سوئیسی که اولین مفسر عصرهای یخبندان و یخچال‌ها بود، یکی از کسانی است که مطالعاتش درباره عصرهای یخبندان و تاثیرات یخچال‌ها بر سیماهای دیگر کره‌زمین، امروز که بحث گرم شدن کره‌زمین مطرح شده، بیش از پیش ارزشمند شده است.

- جیوانی آردونو (1795-1714)، اولین زمین‌شناسی بود که طبقه‌بندی صحیحی از زمان زمین‌‌شناسی ارائه داد. او، اهل ایتالیا بود و با تعیین زمان‌بندی زمین‌شناسی، امکان مطالعه دقیق‌تر سلسله‌های جانوری را ممکن کرد.

- خوزه بوناپارت (   -1928) یکی از زمین‌شناسان بنام جهان و اهل آرژانتین است. او بسیاری از دایناسورهای امریکای جنوبی را کشف کرد و با قوه تخیل بسیار قوی‌اش، تصویری واضح از حیات در میلیون‌ها سال پیش در این منطقه ترسیم کرد.

- چارلز داروین (1882-1809)، طبیعی‌دان انگلیسی بود که با ارائه نظریه تکامل و توضیح حلقه‌های مفقوده حیات جانوری و نوشتن کتاب «منشا گونه‌ها» علم زمین‌شناسی را برای همیشه دگرگون کرد.

- چارلز ریشتر (1985-1900) زمین‌شناسی امریکایی بود که این روزها نامش را هر بار که در گوشه‌ای از کره‌زمین زلزله بیاد، می‌شنویم. او مقیاس بزرگی ریشتر برای زلزله را تعریف کرد که امروز، مبنای سنجش بزرگی و قدرت زلزله‌ها در سراسر جهان محسوب می‌شود. از میان زمین‌شناسان بنام ایرانی می‌توان به دکتر عبدالکریم قریب، پدر علم زمین‌شناسی ایران دکتر علی آقانباتی، با تخص زمین‌شناسی ایران و دکتر علی میثمی اشاره کرد.


تاریخ : چهار شنبه 15 بهمن 1393
بازدید : 944
نویسنده : فسیل شناس

معرفی شغل ، محیط کار، فعالیت های شغلی، شرح وظایف زمین شناس

زمین شناسی برای شما مناسب است، اگر ...

اگر عاشق سیاره محل زندگی خود بوده و از مطالعه و بررسی آن لذت می برید، شغل زمین شناس مناسب شماست.
 

زمین شناسی چیست؟

زمین شناسی، حوزه ای است كه در زمینه پیرایش زمین، وضعیت زمین در فضا، تاریخ زمین شناسی، شكل و ابعاد زمین، مشخصات فیزیكی و شیمیایی زمین و مواد تشكیل دهنده آن، بررسی عواملی كه در شكل زمین دخیل هستند و... مطالعه و بررسی می كند. زمین شناسی با علوم زیستی، شیمی، جغرافیا، هواشناسی و آب و خاک ارتباط نزدیکی دارد. 
 

زمین شناس چه می کند؟

زمین شناس به مطالعه علمی ساختار، تحولات و حرکات زمین و همچنین منابع طبیعی می پردازد. او فرآیندهای داخلی و خارجی شکل دهنده زمین در تاریخ گذشته آن را بررسی می کند. زمین شناس، از روش های تحقیق و جستجوی مختلفی مانند حفاری، نقشه برداری، لرزه نگاری، تصاویر ماهواره ای و هوایی و اندازه گیری های الکترومغناطیسی در کار خود استفاده می کند.

شاخه های مختلف زمین شناسی

زمین شناسی شاخه های مختلفی شامل زمین شناسی مهندسی، رسوب شناسی، زمین شناسی اقتصادی، زمین شناسی نفت، زمین شناسی ساختمانی، زمین شناسی زیست محیطی، چینه و فسیل شناسی، سنگ شناسی یا پترولوژی و گرایش آب شناسی دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. به عنوان مثال زمین شناسی مهندسی با بررسی تاثیر محیط زمین شناسی بر سازه‌های مهندسی ، راه‌حل های مناسبی جهت کاهش یا برطرف نمودن خطرات احتمالی ارائه می‌دهد. یا زمین شناسی اقتصادی شاخه‌ای از علم زمین شناسی است که پیرامون شرایط تشکیل مواد معدنی ، مورفولوژی و ریخت شناسی آنها ، بافت و ساخت آنها، عوامل کنترل کننده پراکندگی مواد معدنی ، توجیه فنی و اقتصادی آنها و بالاخره تقسیم بندی ژنتیکی مواد معدنی بحث می‌کند.

اهمیت دانش زمین شناسی

زمین شناسی در کشورهای مختلف دنیا بسیار مورد توجه است زیرا اقتصاد، صنایع، کشاورزی و بسیاری از موارد دیگر در هر کشوری، به نتایج کار زمین شناسان متکی است. کشور ما نیز با در اختیار داشتن‌ منابع‌ معدنی‌ بسیار غنی‌ اعم‌ از مواد سوختی‌ و ذخایر فلزی‌ و غیرفلزی‌ گران بها، و قرار گرفتن‌ بر روی‌ منطقه‌ای‌ فعال‌ از نظر زمین‌‌شناسی‌ که‌ باعث‌ وقوع‌ زلزله‌ها، تغییر ساختار زمین‌، پدیده‌ کوه‌زایی‌، تغییر پهنای‌ دریاها و خلیج‌ مجاور می‌شود و ده ها مورد دیگر، به‌ پژوهشگران‌ و متخصصان زمین‌شناسی‌ نیاز مبرم دارد که‌ در این زمینه ها به‌ مطالعه‌ و کاوش‌ بپردازند.
 

ساعات کاری زمین شناس

ساعت کاری زمین شناس بسته به نوع کاری که دارد، متفاوت است. در بخش های اداری به صورت منظم و تمام وقت بوده و در بخش هایی مانند تحقیقات میدانی، دارای ساعت کاری نامنظم و گاه طولانی می باشد. گاهی لازم است روزهای زیادی از خانه دور باشند. نکته ای که علاقه مندان شغل زمین شناسی باید به آن توجه کنند این است که، این شغل تقریبا شغلی مردانه است زیرا عمده کار آن در شرایط سخت آب و هوایی و در طبیعت می باشد. این شرایط به شکل های مختلف برای خانم ها سخت و مشکل است. البته خانم ها می توانند در بخش کارهای نرم افزاری در دفاتر فعالیت کنند که در این حالت نیز فرصت های شغلی محدودی پیش روی آنها قرار خواهد داشت.
 

وظایف زمین شناس

زمین شناس از دانش و تخصص خود در انجام امور زیر استفاده می کند :

  • ارزیابی ایمنی و تاثیر ایجاد یک سد یا تونل در یک پروژه عمرانی

  • مشخص کردن محل مناسب برای دفن زباله های هسته ای

  • جستجوی  منابع انرژی و معادن معدنی مانند نفت و گاز

  • طراحی برنامه های اکتشاف منابع آبی جدید

  • بررسی فعالیت های آتشفشانی و زمین لرزه به منظور توسعه سیستم های هشدار دهنده برای مردم نزدیک به مکان های فعال

  • و ...



:: برچسب‌ها: معرفی شغل ، محیط کار، فعالیت های شغلی، شرح وظایف زمین شناس ,
تاریخ : چهار شنبه 15 بهمن 1393
بازدید : 746
نویسنده : فسیل شناس
گزینه Quantities این گزینه با زیر منوهای خود کاربران را قادر میسازد تا نقشه های خود را با اختیارات بیشتر و به سلیقه خودشان طبقه بندی کنند.از این روش زمانی میتوان استفاده کرد که کاربر تمایل داشته باشد نقشه را به دلخواه و سلیقه خود طبقه بندی نماید. در این روش چهار زیر منو وجود دارد که به اختصار به تشریح هر کدام از آنها پرداخته خواهد شد. گزینه Graduated colors در این روش برای طبقه بندی عوارض نقشه ها باید طبق روش های قبلی از کادر Fields و منوی کشویی گزینه Value فیلد ارزش را برای کلاس بندی نقشه وارد کرد و از منوی کشویی مقابل عبارت Normalization نیز میتوان فیلدی را برای نرمال سازی طبقه بندی انتخاب کرد. با این عمل فیلد ارزش بر فیلد نرمال ساز تقسیم میشود و نتایج حاصله از این تقسیمات بصورت نقشه کلاس بندی شده زیر نمایش داده میشود. ترجیحاً گزینه اخیر را بصورت پیش فرض تنظیم نمایید. (Non) (از این روش میتوان برای محاسبه تراکم جمعیت سود برد یعنی جمعیت را به عنوان فیلد ارزش و مساحت را نیز به عنوان فیلد نرمال ساز انتخاب کرد تا نقشه تراکم جمعیت در محیط Arc Map ترسیم شود).

اطلاعات بیشتر را در سایت تخصصی جی.آی.اس (GISTech.ir) در آدرس

تاریخ : شنبه 11 بهمن 1393
بازدید : 1119
نویسنده : فسیل شناس

به LogPlot2005 خوش آمدید! LogPlot2005 جدیدترین نسخه از نرم افزار منتشر شده توسط  RockWare، می باشد. شرکت ذکر شده فایل های ایجاد شده توسط کاربر  را با فایل های وارد شده که به صورت کمی، و سایر داده است، را دریافت کرده و این داده ها را به عنوان فایل گرافیکی و با خروجی های مختلف تحویل می دهد. LogPlot2005. در رشته های محیط زیست، ژئوتکنیک، صنایع معدن و نفت از سال 1983 استفاده می شود.

با کلیک برروی لینک های زیر (اگر نرم افزار روی سیستم شما نصب باشد) کار با این نرم افزا اغاز خواهد شد

 

Getting started with this program involves the following steps (click on a picture or on a link below to jump to that discussion):

Running the tutorial:  These acquaint you with the program, and lead you through the design, data, compile, and viewing steps.

Designing your log:  Using the built-in Log Designer you can modify our library of designs or create new ones from scratch.

Entering your data:  Mini-spreadsheets handle all the different types of data LogPlot can process.

Compiling the data:  Establish a few program settings and click a button to plot the data into the design!

Viewing and manipulating your log.  View the log on the screen, print it, export it.

 

See also…

If you have upgraded from LogPlot2003.

If you have upgraded from LogPlot2001.

If you have upgraded from LogPlot98.

Where do I start?

Installing LogPlot

Licensing LogPlot

Starting Up LogPlot

Changing the license type.

The LogPlot Screens

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: آموزش کار با LogPlot2005 ,
تاریخ : شنبه 11 بهمن 1393
بازدید : 8598
نویسنده : فسیل شناس

اموزش نرم افزار log plot

 

با سلام خدمت دوستان عزیز

 

کسانی که مایل به دریافت آموزش نرم افزار لاگ پلات برای ترسیم ستون های زمین شناسی و چینه شناسی هستند لطفا از طریق ایمیل ها و یا شماره تماس زیر با من در ارتباط باشند

 

آموزش به دو صورت حضوری و غیر حضوری انجام می شود.

 

اگر مایل به دریافت آموزش حضوری هستید مکان انرا خودتان مشخص کنید.تعداد تان بیشتر از یک نفر باشد هزینه تمام شده برای هر نفر کمتر می شود.

 

اگر مایل به دریافت آموزش غیر حضوری هستید این آموزش از طریق اینترنت انجام می شود.

 

09358547794 ساعت تماس از 17 عصر به بعد  لطفا

 

mory1360@gmail.com

 

m.fakhr81@yahoo.com

 

 

 

رسم ستون چینه شناسی و فسیل شناسی.برای دریافت شرایط کاری و قیمت از ساعت 17 به بعد با شماره 09358547794 تماس حاصل فرمایید.

 

 

Welcome
 

Welcome to LogPlot2005!  LogPlot2005 is the newest version of the log plotting software published by RockWare, Inc.  It reads user-created or imported data files that contain downhole descriptive, quantitative, and other data, and plots these data as graphic strip logs.  The format or “blueprint” of the logs (the components and their locations) is designed within the Log Designer, included with LogPlot2005.  LogPlot has been used in the environmental, geotechnical, mining, and petroleum industries since 1983.

Getting started with this program involves the following steps (click on a picture or on a link below to jump to that discussion):

Running the tutorial:  These acquaint you with the program, and lead you through the design, data, compile, and viewing steps.

Designing your log:  Using the built-in Log Designer you can modify our library of designs or create new ones from scratch.

Entering your data:  Mini-spreadsheets handle all the different types of data LogPlot can process.

Compiling the data:  Establish a few program settings and click a button to plot the data into the design!

Viewing and manipulating your log.  View the log on the screen, print it, export it.

 

See also…

If you have upgraded from LogPlot2003.

If you have upgraded from LogPlot2001.

If you have upgraded from LogPlot98.

Where do I start?

Installing LogPlot

Licensing LogPlot

Starting Up LogPlot

Changing the license type.

The LogPlot Screens

 

 



:: برچسب‌ها: اموزش نرم افزار log plot ,
تاریخ : شنبه 11 بهمن 1393
بازدید : 1187
نویسنده : فسیل شناس

نرم‌افزار Adobe illustrator CS6 یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای طراحی و ویرایش به صورت برداری می‌باشد، که کار کردن با آن مشابه کار کردن با نرم‌افزارهایی پیکسلی مانند فتوشاپ است. این نرم‌افزار ابزار طراحی قدرتمند جهت خلق آثار وکتور و افکت‌های زیبا به همراه براش-Brushهای متفاوت و ابزار کنترل رنگ که در این نسخه کامل تر شده به همراه محیط سازگار با فتوشاپ و سایر محصولات Adobe را در اختیار طراحان قرار می‌دهد. در این ویدئوهای آموزشی Chad Chelius و Angie Taylor به شما روش های کار با این برنامه حرفه ای را آموزش می دهند . شما می توانید از این فیلم ها برای یادگیری تکنیک های پیشرفته برای کار با اشکال، transformations ، تایپوگرافی و … استفاده نمایید .

 

 

 

download آموزش کار با ادوبی ایلوستریتور Adobe Illustrator CS6 Learn By Video دانلود مستقیم در پارت های ۱ گیگابایتی :

دانلود پارت ۱ :   EmbedUpload   Direct Link

دانلود پارت ۲ :   EmbedUpload   Direct Link

دانلود پارت ۲ :   EmbedUpload   Direct Link

 

 



:: برچسب‌ها: آموزش کار با Adobe Illustrator CS6 ,
تاریخ : شنبه 11 بهمن 1393
بازدید : 885
نویسنده : فسیل شناس

نرم افزار Portable LogPlot 7.3.56.82 یکی از معروف ترین نرم افزارهای رسم نمودارهای چینه شناسی، سنگ شناسی و لاگ های ژئوفیزیکی می باشد. این نرم افزار اطلاعات برداشت های کمی گوناگون را به صورت نمودارهای مرسوم رسم می نماید و به نوعی داده ها را مدیریت می نماید. در نمودارهای رسم شده توسط این نرم افزار اطلاعات مختلف نظیر عمق، منحنی های مختلف مانند گاما، تخلخل و تراوایی، ستون لیتولوژی و … نمایش داده می شود. این نرم افزار شامل سه بخش می باشد. بخش اول Log Designer File است که فایل الگو تهیه می نماید. بخش دوم Log Data File است که اطلاعات کمی ورودی را دریافت می کند. بخش سوم تحت عنوان LAS Convertor فایل های Log Ascii Standard را به فایل هایی تبدیل می کند که نرم افزار LOG PLOT قادر به خواندن آنها باشد. از وی‍ژگی خوب این نرم افزار پرتابل بودن (قابل حمل) است

 

رسم نمودارهاي چينه شناسي، سنگ شناسي  با Portable LogPlot 7.3.56.82

 


رسم نمودارهاي چينه شناسي، سنگ شناسي  با Portable LogPlot 7.3.56.82 دانلود با لینک مستقیم
رسم نمودارهاي چينه شناسي، سنگ شناسي  با Portable LogPlot 7.3.56.82 رمز فایل :www.iran30t.com



:: برچسب‌ها: آموزش نرم افزار لاگ پلات , بانک نرم افزارهای مهندسی , دانلود رایگان برنامه لاگ پلات 7 , 3 , 56 , 82 , دانلود رایگان برنامه های زمین شناسی با لینک مستقیم , دانلود رایگان نرم افزار لاگ پلات , دانلود رایگان نرم افزارهای زمین شناسی با لینک مستقیم , دانلود رایگان نرم افزارهای مهندسی , دانلود نرم افزارهای زمین شناسی , رسم نمودارهاي چينه شناسي , سایت دانلود نرم افزارهای زمین شناسی , نرم افزار Portable LogPlot 7 , 3 , 56 , 82 , کرک نرم افزار لاگ پلات ,
تاریخ : شنبه 11 بهمن 1393
بازدید : 3352
نویسنده : فسیل شناس

دانلود نرم افزار log plot  در اینحا کلیک کنید



:: برچسب‌ها: دانلود نرم افزار log plot ,
رسم ستون چینه شناسی و فسیل شناسی.برای دریافت شرایط کاری و قیمت از ساعت 17 به بعد با شماره 09358547794 تماس حاصل فرمایید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان رسم ستون فسیل شناسی و چینه شناسی و آدرس stratigraphiccolumn.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com